недеља, 3. мај 2015.

NS-SUBOTICA VOZ MORA IĆI 200 km/h

Subotica -- Radovi na pruzi od Novog Sada do Stare Pazove verovatno će početi do kraja godine, jer je na tom delu već u izradi glavni plan, a i novac je na raspolaganju.
Foto: Tanjug
To je izjavio državni sekretar Ministarstva za građevinu, saobraćaj i infrastrukturu Imre Kern, koji je u intervjuu za "Mađar so" rekao da se još ne zna ko će izgraditi brzu prugu između Novog Sada i mađarsko-srpske granice i da sve zavisi od toga iz kog kredita će se realizovati radovi.
"U januaru smo uspeli, u zadatom roku, da pošaljemo kineskoj strani studiju o izvodljivosti brze pruge Beograd-Budimpešta. Sledeći zadatak je na kineskoj strani i ona treba da usaglasi srpsku studiju izvodljivosti sa mađarskom i proširi je elementima koji se tiču kineske strane. Oni će odrediti i koliki saobraćaj žele na ovoj deonici između Budimpešte i grčkih, eventualno bugarskih luka", dodao je Kern.
Kern je takođe rekao da se premeštanje beogradske železničke stanice vezuje za taj projekat. "Zbog projekta Beograd na vodi treba da se reši izmeštanje autobuske i železničke stanice iz centra Beograda, radi se na Prokopu, ali bi trebalo ozbiljno razmisliti i o novobeogradskoj stanici. Pored toga, u toku su i drugi pripremni radovi, pošto i teretni saobraćaj mora da se izmesti iz Beograda", ukazao je on. To, po njegovim rečima, znači da će se na mestu sadašnje stanice podići šine, a stari železnički most staviti van funkcije, da će se saobraćaj odvijati na drugom, novijem železničkom mostu. "Prema Pančevu putnički saobraćaj će se odvijati od stanice Prokop preko tunela, jedino ćemo morati da tražimo rešenje za teretni saobraćaj, jer opasne materije ne smeju da se prevoze u ovim tunelima. Zbog toga se treba izgraditi most između Pančeva i Vinče i pregovori su već u toku", zaklučio je Kern.
Kern je najavio da se, osim što je pripremljen glavni plan za deonicu između Stare Pazove i Novog Sada, dugu 44 kilometara, u pripremi i idejni plan čiju izradu finansira EU za deonicu Novi Sad-Subotica-Kelebija, koji će, prema planovima, biti gotov do 1. septembra.

Prema njegovim rečima, za sada predstavlja problem to što idejni plan, poštujući evropske propise, omogućava maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat.

"Mađarska deonica takođe prati ove propise, a mi bismo želeli da na ravnici između Novog Sada i Subotice, gde ne postoje krivine i prepreke, voz ide brzinom od 200 kilometara na sat", rekao je Kern.

On je dodao da bi bilo izuzetno važno da se osigura veća brzina na toj liniji pošto taj projekat neće biti izrađen za sledećih pet, nego za 30 ili 40 godina.

Upitan da li će i domaće firme moći da konkurišu ili će tu šansu imati samo inostrane, pošto se radi o međunarodnom projektu, Kern je rekao da je o tome još rano govoriti.

"Unutar vlade je formirana stručna komisija koja se bavi finansijskom konstrukcijom. Ovih dana će i madjarska vlada oformiti takvu komisiju, a nakon toga će te dve komisije zajedno izraditi finansijsku konstrukciju. Izbor izvodjača radova će zavisiti od te komisije", pojasnio je Kern.

On je precizirao da, ukoliko se pruga bude gradila od kineskog kredita, onda će kineske firme konkurisati, a ako će se graditi od pozajmice EU, onda će konkurs biti raspisan prema pravilima Unije za izbor izvođača radova. "Sledeći ministarski sastanak tri zainteresovane strane se očekuje početkom juna i tada će se odrediti sledeći koraci celog projekta", rekao je Kern.

On smatra da samostalno ne bi mogla nijedna firma da prihvati izvođenje radova, ali da će kao saradnici učestvovati i domaće firme.

"Za generalnog izvođača radova za ovako veliki posao jako malo firmi u Evropi može da konkuriše, jer malo njih ima dovoljne kapacitete. Za dvogodišnji rok izgradnje potrebno je toliko radne snage, opreme i novca koliko domaće firme nisu u mogućnosti obezbediti", smatra Kern.
B92

Нема коментара:

Постави коментар