Subotica
-- Radovi na pruzi od Novog Sada do Stare Pazove verovatno će početi
do kraja godine, jer je na tom delu već u izradi glavni plan, a i novac
je na raspolaganju.
"U januaru smo uspeli, u zadatom roku, da pošaljemo kineskoj strani studiju o izvodljivosti brze pruge Beograd-Budimpešta. Sledeći zadatak je na kineskoj strani i ona treba da usaglasi srpsku studiju izvodljivosti sa mađarskom i proširi je elementima koji se tiču kineske strane. Oni će odrediti i koliki saobraćaj žele na ovoj deonici između Budimpešte i grčkih, eventualno bugarskih luka", dodao je Kern.
|
Prema njegovim rečima, za sada predstavlja problem to što idejni plan, poštujući evropske propise, omogućava maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat.
"Mađarska deonica takođe prati ove propise, a mi bismo želeli da na ravnici između Novog Sada i Subotice, gde ne postoje krivine i prepreke, voz ide brzinom od 200 kilometara na sat", rekao je Kern.
On je dodao da bi bilo izuzetno važno da se osigura veća brzina na toj liniji pošto taj projekat neće biti izrađen za sledećih pet, nego za 30 ili 40 godina.
Upitan da li će i domaće firme moći da konkurišu ili će tu šansu imati samo inostrane, pošto se radi o međunarodnom projektu, Kern je rekao da je o tome još rano govoriti.
"Unutar vlade je formirana stručna komisija koja se bavi finansijskom konstrukcijom. Ovih dana će i madjarska vlada oformiti takvu komisiju, a nakon toga će te dve komisije zajedno izraditi finansijsku konstrukciju. Izbor izvodjača radova će zavisiti od te komisije", pojasnio je Kern.
On je precizirao da, ukoliko se pruga bude gradila od kineskog kredita, onda će kineske firme konkurisati, a ako će se graditi od pozajmice EU, onda će konkurs biti raspisan prema pravilima Unije za izbor izvođača radova. "Sledeći ministarski sastanak tri zainteresovane strane se očekuje početkom juna i tada će se odrediti sledeći koraci celog projekta", rekao je Kern.
On smatra da samostalno ne bi mogla nijedna firma da prihvati izvođenje radova, ali da će kao saradnici učestvovati i domaće firme.
"Za generalnog izvođača radova za ovako veliki posao jako malo firmi u Evropi može da konkuriše, jer malo njih ima dovoljne kapacitete. Za dvogodišnji rok izgradnje potrebno je toliko radne snage, opreme i novca koliko domaće firme nisu u mogućnosti obezbediti", smatra Kern.
B92
Нема коментара:
Постави коментар